سرمشق

مطالب علمی و روزنوشت های یک معلم

سرمشق

مطالب علمی و روزنوشت های یک معلم

سرمشق

وبلاگ سرمشق حاوی مطالبی است که توسط اینجانب تهیه شده و چنانچه مطلب از مکان دیگری باشد، حتما منبع آن ذکر می شود.
استفاده از مطالب آزاد است به شرط صلوات

راه های ارتباطی:
Email : f.alamshahi@chmail.ir

Telegram : @f_alamshahi71

آخرین نظرات
پیوندها

راهکار های مقابله با خشونت

چهارشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۳۷ ب.ظ



راهکار های مقابله با خشونت منطقه ای و جهانی

امروز می خواهیم درباره راهکار های مقابله با خشونت مطالبی را به عرض شما برسانیم.  به قولی ارائه راهکار دهیم.چگونه خشونت را از جوامع  برهانیم و چگونه نگذاریم خشونت به ما هم سرایت کند و مواردی از همین قبیل خواهیم پرداخت.

الف)راه های مقابله با خشونت منطقه (خاورمیانه) و جلوگیری از ورود ان به کشور های دور از معرض آن .

خاورمیانه یکی از نا امن ترین منطقه های آسیا به شمار میرود . که پر از جنگ  خونریزی و و دعواهای داخلی می باشد. برای مقابله با این معضلات باید گزینه هایی را برسی و یا اگر اطلاعی در مورد آن نداریم به بحث و آموختن آنها بپردازیم .

1-دوری از افراد ناشناس و خشن ( جلوگیری از ورود خشونت)

در محیط های عمومی مانند  پارک و مترو از افراد ناشناس دوری کرده و یا اگر به طور غیر عمدی در مخمصه گفتار و تهدیدات  آنان گیر افتادیم  با گفتن  کلمه (( نه )) و تهدید 110 و مردم آنان را فراری دهیم . بسیاری از مردمان عراق بدین گونه به داعش پیوسته اند .

2-جهاد (مقابله با خشونت)

برای مقابله با هر تهاجمی باید دفاعی صورت بگیرد . پس باید جهاد کنیم و این اوباش و تروریست  ها را از بین ببریم . همان گونه رهبر انقلاب اسلامی آیت الله خامنه  ای فرمودند که به نجات برادران سوری و عراقیتان بشتابید و به سوی کمک حرم حضرت زینب (س) بشتابید . گروه هایی مثل فاطمیون ایران یا همان مدافعان حرم و دیگر گروه ها به فرمان رهبر به این مقابله شتافته اند .

3-همکاری با سازمان های امنیتی(مقابله با خشونت)

برای اینکه بتوانیم خشونت را برهانیم باید زیر فرمان سازمان های نظامی و امنیتی باشیم به تذکرات و گفته های آنان گوش فرا دهیم . و از بروز جنگ در کشور جلوگیری کنیم.

و دیگر موارد که بزودی در همین پست قرار خواهد گرفت.

ب)راهکار های مقابله با خشونت جهانی         

مناطق امنیتی دنیا از جمله فرانسه ، آلمان و آمریکا که به امنیت خود امید وار و پایدار بودند، با چند حمله انتحاری داعش امید و پایداری خود را از دست دادند . پس این جنگ ها به منطقه خاورمیانه محدود نمی شود . پس در جهان هم خشونت پراکنده شده است . برای مقابله از فراگیر شدن این بیماری امنیتی باید اقداماتی انجام گیرد . که به چند مورد از آن همراه با توضیح مختصری آن  اشاره کردیم.

-همکاری سازمان های بین المللی

همه میدانیم که سازمان های بین الملی هیچ همکاری درباره این موضوع بحث نداشته اند . پس لازمه کار است که سازمان های بین الملی و جوامع برای ریشه کن کردن خشونت باهم همکاری کنند . که متاسفانه این همکاری بین جوامع حقوق بشری وجود ندارد. و باید اقداماتی صورت گیرد .

2-مبارزه با کشور های خشونت طلب 

کشور هایی مانند امریکا و اسرائیل، عربستان ، کره شمالی و.... در پی منافع شخصی خود جنگ هایی را به راه انداخته اند . طی شواهدی که بدست آمده آمریکا اسرائیل و عربستان و دیگر کشور های عربی حوزه خلیج فارس، اصلی ترین گرداننده های داعش هستند که به طور غیر رسمی مدیریت این گروهک های تکفیری تروریستی را بر عهده دارند .

3-جنگ به دور از مرز ها

منظور از این عبارت این است که کشور هایی که درگیر جنگ هستند باید از کشور های همسایه و  دوست خود کمک و یاری بطلبند تا معضل را در همان جا سر کوب کنند . یا به عباریتی دیگر برای اینکه به جامعه های دیگر سرایت نکند باید جنگ را در بیرون از مرز  های خود تمام کنند . و اگر جنگ جنگ نرم بود آن را با استفاده از هشیار کردن ملت آن را هم سرکوب کنند تا  دیگر جوامع و ملت ها درگیر این مشکلات نشوند .

و...... دیگر موارد .

اگر تمامی اینهایی که گفتیم و خواهید شنید محقق شوند ما یک سیاره زمین به دور از هرگونه خشونت وخونریزی خواهیم داشت.

به لطف خدا کشور ایران تا به حال دچار این مرض نشده ،البته با دولتی پرکار و خاص و رهبری مستحکم  داعش و آمریکا و دیگر کشور های بد خواه جمهوری اسلامی ایران آرزوی تفرقه افکنی و خشم اندوزی را با خود به قبر خواهند برد .

 

  • فروزان علمشاهی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">