سرمشق

مطالب علمی و روزنوشت های یک معلم

سرمشق

مطالب علمی و روزنوشت های یک معلم

سرمشق

وبلاگ سرمشق حاوی مطالبی است که توسط اینجانب تهیه شده و چنانچه مطلب از مکان دیگری باشد، حتما منبع آن ذکر می شود.
استفاده از مطالب آزاد است به شرط صلوات

راه های ارتباطی:
Email : f.alamshahi@chmail.ir

Telegram : @f_alamshahi71

آخرین نظرات
پیوندها

۱۰ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

۲۸
آبان
  • فروزان علمشاهی
۲۷
آبان
  • فروزان علمشاهی
۲۱
آبان


خشم و عصبایت حسی است که در همه ی افراد وجود دارد. در برخی این حس کم و در برخی افراد خشونت و عصبانیت بسیار زیاد است ، به طوری که خشونت قسمتی از شخصیت آنها می شود. در این مطلب قصد داریم انواع تیپ های افراد خشن را برای شما شرح دهیم.

  • فروزان علمشاهی
۱۹
آبان



راهکار های مقابله با خشونت منطقه ای و جهانی

امروز می خواهیم درباره راهکار های مقابله با خشونت مطالبی را به عرض شما برسانیم.  به قولی ارائه راهکار دهیم.چگونه خشونت را از جوامع  برهانیم و چگونه نگذاریم خشونت به ما هم سرایت کند و مواردی از همین قبیل خواهیم پرداخت.

  • فروزان علمشاهی
۱۵
آبان
  • فروزان علمشاهی
۱۴
آبان

اکثر دانش آموزان قدیم بر اثر بیماری هایی همچون طاعون، آنفولانزا،آبله مرغان  و..... در می گذشتند . اما یک بیماری هم وجود داشت که اکثر دانش آموزان در مدرسه حین علم آموزی دار فانی را وداع می گفتند . نام این بیماری خشم ، خشونت  و یا  غضب نام داشت.

  • فروزان علمشاهی
۱۱
آبان

همه ما میدانیم که مدرسه جایی برای یادگرفتن مهارت های اجتماعی است و لی در این بین دانش آموزانی  نیز وجود دارند که دور از محبت بوده و تحت تاثیر الفاظ کوچه بازاری و دعوا های خیابانی قرار گرفته اند و همیشه آن تکه کلام ها و آن خشونت های را در همه جا چه درون کانون خانواده باشد چه مدرسه و بازار  آن ها را انجام می دهند . و همین باعث می شود که در مدرسه کنار دوستان خود این کلمات بی معنی و خشونت های نابجا را به جا آورند و به دوستان خود منتقل کنند و بدین گونه افراد خشم را می آموزند و خشونت را وارد جامعه میکنند .

  • فروزان علمشاهی
۱۰
آبان

در تبیین چیستی خشونت، تعریف مورد وفاق وجود ندارد. این بدان سبب است که هر کسی از پایگاه فکری، فرهنگی و اجتماعی خاص به خشونت نگریسته است و یا در مقام تعریف، گونه و یا عرصه ویژه‌ای از خشونت را در نظر داشته است و یا حتی آنان که خشونت در ساحت معین ـ خشونت اجتماعی ـ را به تعریف نشسته‌اند به دلیل هم زیستی خشونت با زور، قدرت و نیرو، چه بسا داد و ستدهای مفهومی میان آنها صورت پذیرفته است.

  • فروزان علمشاهی
۰۵
آبان

خشونت از زوایا و منظرهای مختلف، به انواع گوناگون و سویه‌های چندی تقسیم شدنی است؛ از یک منظر، خشونت در چهار بستر قابل تحقق است و در چهار حوزه مطالعاتی جای می‌گیرد

  • فروزان علمشاهی
۰۱
آبان

پرخاشگری و خشونت در شمار آن دسته از پدیده‌های اجتماعی است که به رغم تنفر و بیزاری بشر از آن، در تمامی ادوار تاریخ زندگی اجتماعی و تعامل افراد، گروه‌ها، نهادها، ملت‌ها و دولت‌ها حضور ـ پردامنه یا محدود داشته است

  • فروزان علمشاهی