سرمشق

مطالب علمی و روزنوشت های یک معلم

سرمشق

مطالب علمی و روزنوشت های یک معلم

سرمشق

وبلاگ سرمشق حاوی مطالبی است که توسط اینجانب تهیه شده و چنانچه مطلب از مکان دیگری باشد، حتما منبع آن ذکر می شود.
استفاده از مطالب آزاد است به شرط صلوات

راه های ارتباطی:
Email : f.alamshahi@chmail.ir

Telegram : @f_alamshahi71

آخرین نظرات
پیوندها

خشونت در مدرسه 1

سه شنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۱۱ ب.ظ

همه ما میدانیم که مدرسه جایی برای یادگرفتن مهارت های اجتماعی است و لی در این بین دانش آموزانی  نیز وجود دارند که دور از محبت بوده و تحت تاثیر الفاظ کوچه بازاری و دعوا های خیابانی قرار گرفته اند و همیشه آن تکه کلام ها و آن خشونت های را در همه جا چه درون کانون خانواده باشد چه مدرسه و بازار  آن ها را انجام می دهند . و همین باعث می شود که در مدرسه کنار دوستان خود این کلمات بی معنی و خشونت های نابجا را به جا آورند و به دوستان خود منتقل کنند و بدین گونه افراد خشم را می آموزند و خشونت را وارد جامعه میکنند .

در امریکا حمل سلاح سرد و گرم آزاد می باشد و استفاده از دارو های روان گردان تا حدودی آزاد می باشد  . تمامی مردم ایلات متحده آمریکا با خود سلاح گرم به همراه دارند. از پدر و مادر گرفته تا نوجوان 13، 14 ساله . همین باعث شده که خشونت در مدرسه ها هم راه پیدا کند . و پایه های خود را مستحکم تر سازد . در  مدارس حتی مدیر و معلم هم اسلحه دارد . دانش آموزان هم همچنین . در چند سال اخیر آمریکا شاهد افزایش درصد کشتار  در کشور خود بوده . قتل و خودکشی در مدارس یکی از مهترین علل افزایش درصد کشتار و خشونت  بوده . همه ما هم می دانیم که آخر خشونت یا به آسیب جسمانی ختم می شود یا به آسیب های روحانی .

در 5 سال اخیر  اتفاقات ناگواری در مدارس امریکا رخ داد که چندان مورد توجه سازمان های بین المللی قرار نگرفت . دانش آموزی به خاطر بد رفتاری در کلاس مورد خشم معلم قرار می گیرد . دانش آموز فردای آن روز برای انتقام با اسلحه وارد کلاس  می شود و معلم و چند تن بچه های باهوش کلاس را به قتل می رساند . و یا دانش آموزی با اسلحه پدر که مدیر آن مدرسه بوده  بازی می کند ناگهان تیر شلیک می شود  خودش زخمی و پدر مدیرش می میرد .

در سوریه کشوری که سالهاست با داعش جنگ می کند دست کمی از این بد رفتاری ها و خشونت آموزی ها از آمریکا ندارد و دانش اموزان 17 ، 18 ساله سوری با تحت تاثیر قرار گرفتن تبلیغات داعش دست به کشتار دوست و خانواده خود می زنند .

در کشور  سوریه و عراق هم اکنون مدارس تعطیل است  زیرا آنان در جنگ هستند .

 چرا آنان نمی توانند مثل ما درس بخوانند ؟ این سوالی بسیار ناشنیده می باشد .

دانش اموزان سوری و عراقی به خاطر خشونت نمی توانند درس بخوانند . گفتیم زیرا در جنگ هستند . این کشور جنگ زده موقیعت و فرصت های بسیار ی با تعطیلی مدارس از دست داد . شاید اگر جنگ نبود و دانش آموزان به جای آن که در میدان جنگ باشند در  کلاس درس بودند  و درس می خوانند ، شاید از بین آن دانش آموزان ، مهندسی  و دکتری  و یا دانشمندان بزرگی در می آمد و موجب نجات کشور خود و یا دیگر  موارد می شدند.

ایران هم در دوران پیش از انقلاب دست کمی از این موضوع نداشت . دانش آموزی که درس نمی خواند ، معلم با کتک او را  به درس خواندن تشویق می کرد . و یا یک دوست با دوست خود دعوا کرده پدر هر دو به خاطر این دعوا کودکان را مورد ضرب و شتم قرار می دانند . پس این ها هم یک نوع خشونت محسوب می شوند .

شوهری به خاطر اینکه همسرش حرفش را گوش نمی دهد او را  کتک می زند . همسرش با اثابت یک  شیئی به سرش در جا می میرد . و شوهر  قاتل حساب می شود . 

در نتیجه  خشونت فقط به جنگ ربط نمی یابد به حرف های رکیک و فحش هم ربط می یابد .  پس با آگاهی  و به کار بردن عقل هیچ وقت خشونت در هیچ جایی از دنیا ظاهر نمی شود.

  • فروزان علمشاهی

نظرات  (۱)

عالی بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">