سرمشق

مطالب علمی و روزنوشت های یک معلم

سرمشق

مطالب علمی و روزنوشت های یک معلم

سرمشق

وبلاگ سرمشق حاوی مطالبی است که توسط اینجانب تهیه شده و چنانچه مطلب از مکان دیگری باشد، حتما منبع آن ذکر می شود.
استفاده از مطالب آزاد است به شرط صلوات

راه های ارتباطی:
Email : f.alamshahi@chmail.ir

Telegram : @f_alamshahi71

آخرین نظرات
پیوندها

عشق بازی

دوشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۲۰ ق.ظ

سلام. عرض تسلیت دارم به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهدا امام حسین (ع) و یاران ایشان و هم چنین از شما میخوام که این شعر زیبا رو در ادامه پست بخوانید.

عشق بازی کارهر شیاد نیست/این شکار دام هر صیاد نیست

عاشقی را قابلیت لازم است/طالب حق راحقیقت لازم است

عشق از معشوق اول سر زند/تا به عاشق جلوه ی دیگر زند

تا به حدی که برد هستی از او/سر زند صد شور مستی از او

شاهد این مدعی خواهی اگر/بر حسین و حالت او ، کن نظر

روزعاشورا در آن میدان عشق/کرد روبر جانب سلطان عشق

بار الها این سرم این پیکرم/این علمدار رشید این اکبرم

این سکینه این رقیه این رباب/این عروس دست و پاخون درخضاب

این من واین ساربان این شمردون/این تن عریان میان خاک وخون

این من واین ذکر یا رب یا ربم/این من و این ناله های زینبم

پس خطاب آمدزحق کی شاه عشق/ای حسین ای یکه تاز راه عشق

گر تو برمن عاشقی ای محترم/پرده برکش من ز توعاشق ترم

غم مخور که من خریدار توام/مشتری بر جنس بازار تو ام

هرچه بودت داده ای درراه من/مرحبا صد مرحبا خود هم بیا

خود بیا که می کشم من ناز تو/عرش و فرشم جمله پا انداز تو

لیک خود تنها نیادر بزم یار/خود بیا و اصغرت را هم بیار

خوش بود بر بزم یاران بلبلی/خاصه در منقار او برگ گلی

خود تو بلبل گل علی اصغرت/زود تر بشتاب سوی داورت

                                         

                                  

                                      شاعر ناصرالدین شاه قاجار

  • فروزان علمشاهی

امام حسین (ع)

شعر

عشق بازی

نظرات  (۱)

شعر قشنگی بود 

شاعرو که دیدم هنگ کردم !!!!!!

پاسخ:
شعرش واقعا زیباست...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">